چگونه می توان با طرح اندیشه های سکولار که در قالب عناوینی چون تجدد یا اصلاح طلبی، و در واقع برای مقابله با تفکر انقلاب اسلامی مطرح می شود، مقابله کرد؟
مصاحبه با خانم فاطمه یونسی مبلّغه مدرسه علمیه معصومیه (س) خواهران شهرضا
سکولار در راستای تاثیرگذاری و بهره گیری از ظرفیت جوامع، سه گروه هدف را مد نظر قرار می دهد:
- عوام جامعه (گروه خاکستری)
- هدایتگران (تصمیم گیران صحنه عمل)
- تئوریسین ها و تصمیم سازهای جامعه که فعلا در شرایط کنونی جامعه، این قشر یعنی تصمیم گیران مورد هدف قرار گرفته و بر روی آنان سرمایه گذاری کرده اند. چون سکولارها قصد رخنه در سه موضع را دارند: مجلس خبرگان به عنوان تصمیم ساز کلان نظام سیاسی، مجلس شورای اسلامی به عنوان تدوین کننده برنامه ها و شورای نگهبان به عنوان تایید کننده قوانین که اگر در این سه جایگاه رخنه ایجاد شد موجب آسیب شدید به نظام می گردد، که همین هدف اصلی سکولار می باشد.
اهم فعالیت های موثر برای مقابله با اندیشه سکولار، بصیرت افزایی در قالب عناوین روشنگری، عبرت آموزی، آینده نگری، دور اندیشی و ژرف نگری می باشد که عبارتند از:
1-روشنگری: معرفی چهره های شبهه افکن(صرفا معرفی اندیشه و تئوری و نظریات مربوطه به این گروه نه اینکه افراد را معرفی کرد)
2- عبرت آموزی: معرفی آسیب ها و حوادثی که در طول تاریخ به دلیل جهالت و سطحی نگری جوامع از این ناحیه متحمل شده اند.
3- آینده نگری: نظر به اهداف، چشم انداز و رسالتی که جهان اسلام در صدد تحقق آن می باشد عوام و خواص جامعه را آگاه و ظرفیت های لازم را در آنها ایجاد کرد. که در این خصوص باید به بخشی از موفقیت های جوامع گذشته اشاره شود. مثلا به آستانه تحمل مردم حجاز در زمان بعثت و شکل گیری حکومت نبوی که متاثر از آینده نگری پیامبر صلی الله علیه و آله و امت ایشان در آن مقطع بود.
4- دوراندیشی: ایجاد طرفیت های لازم در سطوح مختلف جامعه در راستای سوق دادن امکانات و توانائی ها به سمت اهداف
5- ژرف نگری: این بخش مربوط به هادیان سیاسی در راستای تحقق اهداف است، که ارتقای سطح معرفت و آگاهی طراحان و هدایت گران صحنه در راستای بهره گیری بهینه از ظرفیت های در اختیار می باشد.