تعیین استراتژی انتظار( بعد فرهنگی در عرصه مهدویت)
استراتژی یعنی هنر توزیع و به کارگیری همه افراد و امکانات موجود برای
نیل به هدفی کلان
این تعربپیف مسائل گوناگونی را در بر می گیرد. از ساده ترین مسائل امنیتی گرفته تا تحقق یک امپراطوری و حکومت یکپارچه جهانی . در طراحی استراتژی کلان برای مهدویت، باید به سه نکته مهم توجه کرد:
1- نظر به آینده از جایگاهی مهم برخودرا است، زیرا مقصد همه را در نحوه ی بودن و زیستن در هیئت فردی و جمعی
معلوم می سازد . بسیاری از نا به سامانی ها و آشفتگی های ملت ها ، ناشی از گنگ و مبهم بودن همین موضوع است .
وقتی آینده و مقصد نامعلوم باشد ، بسیج و سازماندهی هیچ نیرویی
امکان پذیر نیست.
2- تعین نقطه مطلوب و مفروض در دور دست که اولین گام واقعی
در تدوین استراتژی است.
3-هرگونه طرح و برنامه منفعلانه در تدوین استراتژی ممنوع است.
باید در تدوین استراتژی انتظار فعال برخورد کرد، فعال بودن برنامه ها و طرح ها با مبانی اعتقادی ما در مهدویت سازگاری دارد و به هیچ وجه با طرح های منفعلانه و غیر فعال نمی سازد.
پس برای رسیدن به چنین استراتژی لازم است ،
سه اصل را همیشه مد نظر داشت:
الف) شناسایی وضع موجود انسان معاصر
ب) ترسیم مطلوب
ج) ترسیم نحوه سیر از وضع موجود به وضع مطلوب (آینده نگری)